زندگی مدرن گند زده به هر چی غریزه انسانیه. هیچ چیزی باقی نذاشته که بشه گفت با غرایز ژن ها مون سازگاره. غذا، آب، ساعت خواب، فعالیت های بدنی، و مدتی که زیر نور خورشید هستیم به طرزی عجیب نا سازگاره با نسل قبلی. 

هر روز یک مشت آشغال به عنوان غذا داریم میخوریم. رژیم های غذایی که این روزها سهم چربی‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز بدنمون ازش کم شده و جاشو به کربوهیدرات‌های مزخرف و فوری سوز داده که هم خلق و خو رو به گند میکشه و هم باعث اضافه وزن و چاقی‌های عجیب و غریب میشه. (منبع ۱ +) (منبع ۲ +)

از طرفی ساعت خواب بشر با وجود این تکنولوژی های جدید خیلی دیر شده و ساعت بیداری هم همینطور. اجداد ما عادت نداشتن تا این ساعتایی که ما بیدار بمونیم بیدار بمونن! جالبه که اگر کسی سر شب بخوابه هم بهش میگیم مرغ. روالش اینه که از یکی دو ساعت بعد از غروب آفتاب بگیریم بخوابیم تا یکم قبل از طلوع که باید بیدار بشیم. ولی ساعت چند میخوابیم؟ ساعت ۱۱؟ ۱۲؟ یا دیر تر؟ خواب خیلی مسئله مهمیه. خواب روی بهره وری ما تاثیر فراوانی داره. برای کارهای ذهنی مخصوصا، نیاز داریم که شبش به اندازه کافی خوابیده باشیم. (منبع ۳ +) من که دیشب حوالی ساعت ۲۲:۳۰ خوابیدم و ساعت ۵:۳۰ بیدار شدم، و توی طول هفته هم همین روند رو داشتم، الان خوابم میاد :)) هر چند که تا ظهر و برای قیلوله صبر میکنم اما خب ... کلا اینجوری خوابیدن کار درستی نیست، درسته؟ :)

از فعالیت‌های بدنی و مدتی که زیر نور خورشید هستیم و زندگی جنسی هم که اصلا هیچی نمیخوام بگم که دلم حسابی پره.

اینجور زندگی کردن شاید فورا نکشدمون، اما عمری برای ما باقی نمیذاره. اصلا کی اولین بار تصمیم گرفت انقلاب صنعتی بشه؟ لعنت بهش.